Este sau nu Clubhouse viitorul social media?

Auzim tot mai des numai cuvinte de lauda pentru noua aplicatie de social media care pare sa fie tot mai atractiva atat printre influenceri cat si printre antreprenori. Multi spun ca e de viitor si ca trebuie sa fie privita cu atentie pentru a profita de ea si de avantajele de a fi early adopters.

Daca e sa ne luam dupa Seth Godin si dupa teoria lui cu triburile, poate chiar ar putea fi o aplicatie care prezinta interes. Daca e sa ne luam dupa faptul ca e un podcast live in care utilizatorii pot interactiona cu ceilalti, credem ca pe masura ce se va aglomera si tot mai multi oameni vor intra in acest „club” cu atat va fi mai putin atractiva.

Traim intr-o lume in care timpul devine o resursa tot mai importanta si de care majoritatea ducem lipsa. Deja cu pandemia sunt zeci de ore de podcast, de interviuri video pe youtube, de materiale noi in fiecare secunda iar in contextul acesta deja sunt multe conferinte live la care nu mai reusesc sa particip ca parca sunt prea multe, asa ca selectez atent si de cele mai multe ori prefer sa ma uit la inregistrarea unui astfel de eveniment mutat cu forta in online.

Pe de alta parte, evenimentele offline aveau doua componente importante, cunostintele noi prezentate in cadrul conferintei si interactiunea dintre oameni. Daca prima componenta este inca acoperita cu brio de conferintele mutate in online partea a doua cred ca acoperita cu brio de o aplicatie precum cea de Clubhouse. Am prieteni care in pandemie s-au intalnit pe Google Meet fiecare de la el de acasa si au tras o betie ca pe vremuri.

Cum vor evolua lucrurile, ramane de vazut, in orice caz vedem pe zi ce trece cum Facebook se apropie de „end of life” ca sa ii zicem asa, si personal cred ca daca nu era Facebook Messenger acesta era demult in analele istoriei alaturi de Hi5, Yahoo si alte companii care nu au reusit sa rezite in timp.

Inca un aspect care desi ai putea crede ca e lipsit de importanta nu e deloc. Momentan accesul se face doar pe baza de invitatie iar aplicatia este limitata doar la cei care au un iPhone, prin urmare poate si de aceea ar putea fi atat de dorita si interesanta in momentul de fata.

Daca as fi in locul celor de la Apple as scoate ceva buget de marketing sa promovez aplicatia asta ca probabil ar avea un efect clar in crestea vanzarior. Pe de alta parte daca nu se vor misca destul de repede cu portarea ei pe sistemele de android s-ar putea sa auzim in curand de alta aplicatie care vine sa ii ia locul. Asta ar putea sa demonstreze daca este sau nu intr-adevar cerere pentru astfel de camere de conferinte virtuale.

Semnalez la final de articol si prima campanie din Romania efectuata pe Clubhouse. Bravo celor de la Pepsi pentru intiativa si curaj si sa vedem daca peste 6 luni vorbim mai mult despre aceasta aplicatie sau calca pe urmele twitter care in Romania nu a prins ca pe afara.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *